all_members


Historien om New Nordic startet tilbake i 1990, da svenske Karl Kristian Bergman Jensen grunnla selskapet New Nordic i New Bond Street i London. Her utviklet han urteprodukter som allerede i 1991 var klare til salg. Det var også i 1991 at Karl Kristian valgte å flytte New Nordic til Latinerkvarteret i København, og herfra ble de aller første produktene introdusert i de danske helsekostbutikkene.

1992 ble på mange måter et stort år for New Nordic. Det var nemlig da produktet Frutin ble registrert hos den danske Lægemiddelstyrelsen, og deretter utviklet selskapet seg videre i stor fart. Innen få år var Frutin å finne på hyllene i apoteker og helsekostbutikker i både Australia, Canada og USA samt alle de nordiske landene. 1992 var også året da Marinus Blåbjerg kom til selskapet som likeverdig eier, og dette ble begynnelsen på et mangeårig vennskap og forretningseventyr.

Marinus og Karl Kristian fokuserte på de fantastiske og vitalitetsbringende egenskapene urtene innehar. De reiste verden rundt for å kjøpe urter og for å selge de ferdige urteproduktene, som alle ble produsert i Danmark og Sverige. År etter år kom det til nye produkter, og nye datterselskaper ble etablert i utlandet. I de neste 16 årene vokste selskapet med mer enn 50 % hvert år.

I 2007 var tiden kommet til å få flere økonomiske krefter inn i selskapet, slik at den internasjonale ekspansjonen kunne fortsette. Selskapet ble samlet i ett konsern, med hovedkontor i Malmø. Deretter ble det listet på NASDAQ First North Børsen i Stockholm. Med introduksjonen til børsen kunne New Nordic for alvor begynne å vokse internasjonalt.

New Nordic åpnet kontorer i Tyskland, Italia, Frankrike, Spania, Nederland, Tyrkia, Polen, Mexico og Russland. Alt sammen på 18 måneder. Dessverre gikk ekspansjonen for fort og New Nordic havnet i alvorlig økonomiske problemer, og det samtidig som finanskrisen inntraff. Heldigvis hadde Marinus og Karl Kristian mange lidenskapelige medarbeidere og sammen fikk de løst floken. Så etter noen år kunne selskapet i 2012 igjen fortsette å vokse internasjonalt.

Helt fra starten har innovasjon, kvalitet og markedsføring vært i fokus. Marinus og Karl Kristian reiser fremdeles rundt i verden for å finne nye urter og råvarer som passer til de kvalitetsproduktene som de lanserer hvert år. Mange av produktene til New Nordic er internasjonale markedsledere, og i de siste årene har selskapet vært førende innen «Beauty from within» – et område som er i rivende utvikling.

Selskapet drives fremdeles som en familiebedrift, selv om medarbeiderne nå sitter i mange forskjellige land. Målsettingen til Marinus og Karl Kristian er at New Nordic skal fortsette å fokusere på å utvikle og produsere effektive urteprodukter samt gjøre disse produktene tilgjengelige for et stigende antall mennesker over hele verden.

30 års vitalitet

Helt siden etableringen i 1990 har New Nordic vært en innovativ og dynamisk virksomhet, som utvikler urteprodukter som kan øke vitaliteten til mennesker over hele verden. I det moderne samfunnet er det mange som er redde for å bli gamle, og selv om ungdomskilden fremdeles ikke er funnet, inneholder naturen et bredt spekter av muligheter når det kommer til hjelp til og vedlikehold av styrke og vitalitet. Derfor har New Nordics tilgang til urter og planter samt deres ulike måter å påvirke kroppen på, spredd seg til hele verden. Selskapet har vært banebrytende innenfor bruken av plantemolekyler for å aktivere kroppens egne mekanismer og krefter.

Hemmeligheten er å tilføre kroppen spesielle næringsstoffer, som bidrar til å aktivere spesielle celler, som for eksempel cellene i øynene eller hjernen. Den originale svenske øyetabletten Blue Berry™ tilfører næringsstoffer til øyet og har blitt et daglig kosttilskudd for mange mennesker i ulike aldersgrupper. Det samme gjelder for våre ikoniske produkter Hair Volume™ og Active Liver™.

Forbrukerne har lært å se etter New Nordics tabletter i helsekostbutikker og på apoteker. Vår emballasje kommer i mange forskjellige farger og former, men én ting har de felles og det er sølvtreet, logoen til New Nordic. Hver dag er det stadig flere mennesker som opplever fordelene ved produktene til New Nordic. I dag selges disse produktene på mer enn 50 000 apoteker og helsekostbutikker i 32 land fra Kina i øst til USA i vest. Glede betyr å bevare vitaliteten i år etter år.

La New Nordic vise deg veien.