Vitalitet
siden
1990

La New Nordic vise deg veien

Helse og skjønnhet er to essensielle aspekter ved livene våre, og det er derfor svært viktig for oss i New Nordic at helse- og skjønnhetsproduktene våre er effektive. Vi er et svenskbasert selskap med unik kunnskap om medisinske planter. New Nordic ble grunnlagt i 1990 av Karl Kristian Bergman Jensen. Han ønsket å etablere et selskap som utviklet urtebaserte produkter som kunne gi folk mer vitalitet og lengre liv. I 1992 ble Marinus Blåbjerg med som likeverdig partner. Dette var starten på et langt vennskap og forretningseventyr. Lidenskapen til New Nordic er å hjelpe folk over hele verden med å leve bedre og sunnere liv. Det gjør vi ved å utvikle innovative og effektive kosttilskudd og skjønnhetsprodukter. Produktene til New Nordic har vunnet mange priser fra ulike bransjeorganisasjoner verden over. De siste årene har selskapet oppnådd status som leder innen kategorien “Skjønnhet innenfra”. Dette er en kategori som er i sterk vekst over hele verden.

tilabout_1122png

En idé som reiser verden rundt

Planteriket har fantastiske helende og vitalitetsbringende egenskaper, som er svært fordelaktige for oss. Alle ønsker å føle seg bra og å se ungdommelig ut så lenge som mulig. New Nordics unike tilnærming til å finne planteingredienser som kan nære og aktivere de ulike prosessene som holder oss vitale og vakre mens vi blir eldre er banebrytende. Idéen begynte i Skandinavia, men har spredt seg til hele verden. Folk i Europa, Nord-Amerika og Asia er begeistret for New Nordics filosofi og ønsker å ta del i de skandinaviske verdiene. Et stadig større antall mennesker over hele verden ønsker å bruke kosttilskuddene fra New Nordic, og i dag selges produktene i mer enn 50 000 apoteker, helsekostbutikker og parfymerier i over 40 land fra Kina i øst til USA i vest. For å betjene disse markedene har New Nordic mer enn 20 landkontor, og flere kommer. New Nordic har blitt et velkjent og anerkjent merke. Den særegne emballasjen og logoen formet som et sølvtre gjør det enkelt å kjenne igjen selskapets produkter.

3333

Tiår med lidenskap

New Nordic er forpliktet til kompromissløs produktkvalitet fra åker og skog til ferdig produkt i butikken. I 2004 begynte François Gérard i New Nordic for å styrke forsknings- og innovasjonsprosessene. François er en utrolig ressurs med omfattende erfaring innen urter. Han lever og ånder for en sunn livsstil. François og Karl Kristian reiser jevnlig rundt i verden for å utforske nye urter og finne nye måter å bruke de eksisterende på. Under deres "From Seed to Heart"-program kontrollerer de hvert trinn i prosessen fra dyrking av ingrediensene til levering av det ferdige produktet til forhandlere og sluttforbrukere over hele verden. De jobber kun med pålitelige bønder, mennesker de har bygget nære relasjoner med basert på gjensidig tillit. New Nordic analyserer alle ingredienser i kontrollerte laboratorier. Det utføres omfattende forsøk og arbeides kun på grunnlag av medisinsk bevis. For å gjøre dette holder de nær kontakt med eksperter innen botanikk, ernæring og medisin. Når produktene er godkjent, blir de behandlet og pakket i kontrollerte omgivelser under de strengeste kvalitetskontroller. Resultatet er et voksende utvalg av kosttilskudd og skjønnhetsprodukter, som har vist seg å fremme vitalitet og utsette aldersrelaterte degenerasjonsprosesser. Nesten alle produktene til New Nordic produseres i Sverige og Danmark.

New Nordic – Et navn med mening

Navnet reflekterer et dynamisk og innovativt selskap basert på de nordiske tradisjoner med nærhet til naturen og kreative håndverkstradisjoner tilbake til vikingtiden. Selskapet har alltid hatt et tre som logo, men i 1997 designet Göran Rossling det karakteristiske sølvtreet. Treet symboliserer Yggdrasil, livets tre fra norrøn mytologi. Sølvet er på den ene siden skinnende og moderne, men på det har også en feminin energi. Det er flytende, følsomt og mystisk. Det er beroligende og rensende. Produktene til New Nordic kommer i ulik emballasje, men alle bærer den karakteristiske sølvtrelogoen.

Et frittstående og transparent selskap

New Nordic er et moderne selskap med et familielignende arbeidsmiljø, som stimulerer til kreativitet og banebrytende utvikling. Selskapet verdsetter sin ekspertise og arv høyt. New Nordic er et uavhengig selskap og ønsker å fortsette å være det. Derfor ble New Nordic børsnotert på NASDAQ Stockholm, First North i 2007. Dette gir New Nordic tilgang til de økonomiske ressursene selskapet trenger for å vokse over hele verden. Å være på aksjemarkedet betyr også at New Nordic må rapportere alt som foregår i selskapet til offentligheten. På den måten er New Nordic et åpent, transparent og moderne selskap, der alle kan følge med på hva selskapet gjør og hvor alle som ønsker kan kjøpe aksjer og bli eier av New Nordic sammen med Marinus og Karl Kristian.  

Å dele skandinaviske verdier har dype røtter i New Nordic

New Nordic betyr Skandinavia – i betydningen av en lang tradisjon for høyeste kvalitet, eksepsjonell lang levetid, høy forretningsintegritet og ren, enkel, spennende og moderne design. Vår base i Sverige og vår sterke markedsposisjon i hele Skandinavia forsterker denne identiteten. I Skandinavia bor vi tett på naturen og vi har et rykte for eksepsjonell lang levetid og lykke. Vi setter stor pris på naturen vår og tar vare på den. Vi verdsetter også renheten og kvaliteten på produktene vi bruker i vårt daglige liv. Som mennesker verdsetter vi likhet, frihet og integritet. New Nordic står også for en langsiktig forpliktelse til våre kunder og forhandlere samt til kvaliteten på produktene våre og forskningen som vil drive utviklingen av vitalitets- og skjønnhetsbringende produkter langt inn i fremtiden.

tilabout_1
tilabout_2
hvproductpage_apples5
tilabout_skovfingre1
tilabout_2231
tilabout_skovfingre
tilabout_223

Slik gjør vi det

New Nordic streber etter å fange plantenes vitalitetsbringende essens, men hva med essensen av New Nordic? New Nordics suksess er bygget på et ønske og en visjon om å tilføre vitalitet og ungdommelighet til folk over hele verden. New Nordic følger tre merkeverdier som gjennomsyrer måten vi jobber på, målene vi setter oss og hvordan vi presenterer oss på markedet.

Langsiktig forpliktelse

New Nordic har en langsiktig forpliktelse til både kunder og marked samt forskning, utvikling og kvalitet. Det langsiktige perspektivet kan også sees i form av vårt produktfokus. Vi utvikler produkter som kan fremme vitalitet og skjønnhet for et langt og aktivt liv.

Skaperen

François Gérard er skaperen bak mange av New Nordics mest unike kosttilskudd og skjønnhetsprodukter. Han er en ekte ressurs, og har mer enn 30 års erfaring med urter og planter. François tilbringer like mye tid på å reise til avsidesliggende steder for å undersøke ville planter i deres naturlige miljø, som han bruker i laboratoriet. Han lever og ånder for naturlig magi.

Teamet

New Nordic er et team som består av mennesker med høy utdanning og erfaring, pragmatiske personligheter med kreative talenter, entreprenørånd, internasjonal orientering og en genuin verdsettelse av sunn livsstil. Ledelsen vår legger vekt på resultatorientering, ledelse, innovasjon og kompetanseutvikling. Filosofien vår er at alle medarbeidere skal tilbys muligheten til å utvikle sin kompetanse – og sine karrierer. Medarbeiderne, markedet og salget vokser, og det samme gjør entusiasmen vår for jobben.

Dette bidrar til at det er flott å være en del av New Nordic. Det er også derfor vi får muligheten til å rekruttere de beste til de ulike stillingene, som er veldig operative og med tydelige ansvarsområder og mål. Det er dette som er med på å drive selskapet fremover. .

Produsert i Skandinavia

For å sikre konsekvent standardisert kvalitet, henter vi alle viktige råvarer fra hele verden. Vi koordinerer også et ekstraordinært kvalitetstestprogram av råvarer, som brukes av produsentene våre. I dag foregår nesten all produksjon i Skandinavia. Dette endrer seg noe ettersom vi alltid ser etter ny teknologi og produksjon av nye doseringsformer.

New Nordic urteskole

Vi samarbeider med våre detaljhandelspartnere for å dele ekspertise og gi kundene den beste opplevelsen. New Nordic jobber kontinuerlig for å øke forhandlernes kunnskap om de ulike produktene, blant annet gjennom vår populære urteskole. I tillegg har vi nasjonale kundesentre, slik at sluttforbrukerne lett kan komme i kontakt med oss. I annonsene våre oppfordres forbrukerne til å ringe for å få råd om produktene og bruken av dem.

urteskole_2019_10
urteskole_2019_9
urteskole_2019_5
urteskole_2019_2
tilabout_11png

Merket vårt er universet vårt

“PERSONLIGHETEN” til merket vårt viser seg først og fremst gjennom adferden til alle som jobber hos New Nordic, og deretter gjennom ledelsen og dennes avgjørelser. Det vi ønsker er at selskapets kjerneverdier kommer til syne gjennom alt vi gjør. Vi bygger merket vårt ved å tilby kundene meningsfullt innhold og ikke bare slagord. Selskapets konstante innovasjon sørger for å holde merkevaren spennende og interessant. Fokuset på effektivitet bygger tillit til merkevaren vår over tid. Dag for dag blir merkevaren vår sterkere.

tilabout_resaerch

Forskning | Ekspertise

New Nordics forretningsstrategi utnytter selskapets unike evne til å utvikle innovative produkter. Vi mener kontinuerlig investering i forskning og utvikling, markedsføring og reklame er avgjørende for utvikling og salg av innovative kosttilskudd og skjønnhetsprodukter. Vi tror også på å bygge nære og langsiktige relasjoner med leverandører så nær den opprinnelige forsyningskilden som mulig for å kontrollere kvaliteten hele veien fra åker og skog til ferdig produkt.