Svar på ofte stilte spørsmål

Om produkterne

De urtebaserte produktene til New Nordic produseres hovedsakelig i Sverige.

Hovedkontoret til New Nordic ligger i Malmø i Sverige. Det norske kontoret ligger i Moss. Du kan lese mer om New Nordic i «om oss»-delen på nettsiden.

Alle produktene våre bærer den flotte sølvtre-logoen, og er dermed lette å kjenne igjen.

Om varebestilling

Velg varen du vil kjøpe og klikk på ønsket pakningsstørrelse og antall. Klikk deretter på knappen «Legg i handlekurven». Du kan fortsette å handle eller gå til handlekurven for å kontrollere bestillingen din. Velger du å handle videre, følger du samme fremgangsmåte.

Når du er fornøyd, kan du klikke på handlekurv-symbolet øverst i høyre hjørne. Før du går videre til betaling bør du kontrollere at bestillingen er riktig med tanke på produkt og antall. Du får mulighet til å både fjerne en vare eller endre antall. I kassen får du en ny oppsummering av bestillingen din. Du må registrere navn og adresse, og du kan angi en eventuell rabattkode.

Leveringen er med Bring, men husk at vi spanderer frakten når du handler for mer enn kr 399. Du kan velge å opprette en konto, men det er ikke nødvendig for å kunne handle. Til slutt får du flere betalingsmetoder å velge mellom. Når betalingen er gjennomført, sender vi deg en ordrebekreftelse til den e-postadressen du har oppgitt.

Prisen på frakt for alle ordrer under kr 399 er kr 49. Dersom du handler for mer enn kr 399 spanderer vi frakten.

New Nordic vil alltid levere alle bestillinger så snart som mulig. Alle varene som vises på www.newnordic.no er normalt på lager, og er klare for omgående levering. Så snart vi har effektuert ordren din, bruker Bring normalt rundt 3-5 virkedager på selve leveringen. Du vil få en SMS fra Posten når varen er på vei og når den er levert eller klar for henting.

Vær oppmerksom på at leveringstiden kan bli noe forlenget ved populære kampanjer eller rundt høytider som påske og jul.

Hvis du angrer på kjøpet, anbefaler vi at du kontakter kundeservice så snart som mulig. Vi pakker og sender ut bestillinger fortløpende, og dermed er det ikke sikkert det er mulig å endre bestillingen din. Du kan kontakte kundeservice på telefon 69 25 73 00 eller e-post info@newnordic.no.

Dersom ordren din allerede er sendt ut med Posten, kan du benytte deg av angreretten. Husk at du må betale returfrakten selv.

Inntil videre er det ikke mulig å reservere varer hos oss.

Nei, vi leverer kun innen Norge. Vi selger imidlertid varene våre i flere land, som har egne nettbutikker. I tillegg har vi en internasjonal side som heter www.newnordic.co.uk.

Når du kommer til kassen, finnes det et felt til venstre i skjermen som heter «legg til rabattkode». Rabatten trekkes direkte fra i kassen. Du kan bare registrere én rabattkode, og det er også viktig å huske på at rabattkoden ikke kan kombineres med andre tilbud.

New Nordic leverer kun til personer over 18 år som er registrert i folkeregisteret i Norge.

New Nordic garanterer din sikkerhet. Alle opplysninger krypteres, og transaksjonene dine er trygge når du handler i nettbutikken vår.

Om betaling/levering

På newnordic.no kan tilbyr vi Klarna Checkout med fakturabetaling, direkte bankoverføring, kredittkort eller delbetaling. I tillegg tilbyr vi også Vipps og kortbetaling.

Posten sender deg en SMS om at det er en forsendelse på vei fra New Nordic. I denne SMS-en vil det også være en sporingslenke. Du vil få en ny SMS når postmannen har levert varen i postkassen din. Om postmannen ikke kan levere pakken i postkassen, vil du få en SMS med opplysninger om hvor du kan hente pakken.

Dersom Posten har valgt å levere pakken din inn til nærmeste hentested, har du normalt 14 dager på deg til å hente pakken. Gjør du ikke det, sendes den i retur til New Nordic. For uavhentede pakker må vi dessverre beregne et gebyr på 199 kr for administrasjon samt fraktkostnad tur/retur.

Om retur/reklamasjon

I henhold til kjøpsloven har du 14 dagers angrerett. Disse 14 dagene løper fra det tidspunkt du har mottatt varen. Du mister ikke angreretten ved å åpne vareforsendelsen, så lenge varen returneres tilbake i samme stand og mengde. Du som kunde er selv ansvarlig for å betale fraktkostnadene på en vare som du angrer kjøpet på.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, kan du returnere varen til New Nordic AS, Glassverket 35, 1515 Moss.

Det vil avhenge av varens størrelse og vekt, og satsene til Posten. Ved retur av feilvare ber vi deg kontakte vår kundeservice på telefon 69 25 73 00, slik at vi kan sende deg en returetikett.

I utgangspunktet skal alle varer som sendes i retur leveres tilbake i samme stand og mengde. Om varen har blitt skadet i transport, ber vi deg kontakte vår kundeservice på telefon 69 25 73 00 eller e-post info@newnordic.no.

Tilbakebetaling gjøres innen 14 dager fra det tidspunktet New Nordic har mottatt og godkjent returen. Vi returnerer pengene tilbake via den betalingsmetoden du benyttet deg av da du kjøpte varene. Hvor lang tid det tar før pengene er tilbake på kontoen din vil avhenge av leverandøren av den aktuelle betalingsmetoden.

Om abonnement

Nei, vi har ikke bindingstid på abonnement. Du må si det opp i god tid før neste forsendelse sendes ut. Er du for sen med oppsigelsen, må du betale for varene som allerede er sent fra oss.

Når du har funnet det produktet du ønsker å abonnere på, kan du klikke på knappen der det står «abonner og spar 20 %». Da legges det automatisk opp et abonnement i kassen. Når du deretter klikker på «send bestilling», vil du komme til en side der du legger inn ønsket intervall. Her er det allerede foreslått det intervallet som passer med valgte pakningsstørrelse, men du kan endre dette om du ønsker.

Det er også mulig å velge abonnement når du har kommet til kassen. Da huker du bare av for dette der du velger ønsket betalingsmetode.

Når du bestiller et abonnement, må du legge inn kortopplysningene dine. Det er dette kortet vi belaster før hver ny utsendelse. Dersom vi ikke klarer å belaste kortet ditt, vil vi sende deg en e-post om dette.

Dersom du har opprettet en egen konto, kan du endre eller si opp abonnementet ditt på din side. Du kan også ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg med adresseendring, oppsigelse eller endring av abonnement eller endring av intervall.